Voor de (eerste) 100 dagen begeleiding van iemand die aan de top van een al bestaande organisatie moet gaan presteren of een nieuwe organisatie moet gaan vormgeven.

We zijn in deze periode klankbord, sparringpartner en kennisbron. We adviseren vanuit kennis van de vitale processen in een organisatie, het belang van de menselijke factor in het behalen van successen. We hebben uitgebreide ervaring met strategieontwikkeling, cultuur en imago, (diensten)marketing, sales en communicatie.

We zijn aangesloten bij de Academy of Management en actief met de recente ontwikkelingen vanuit IMD, INSEAD en Harvard Business School. Een nieuwe ontwikkeling is het managen van het onverwachte, een schijnbare tegenstelling met grote praktische relevantie.

Case: Een ervaren bedrijfskundige wordt commercieel directeur bij de Nederlandse vestiging van een multinational. Er zit reeds een Amerikaanse CEO met onvoldoende kennis van lokale sentimenten, zijn benoeming was nogal politiek. Het managementteam is onmachtig hem te helpen. De commercieel directeur wordt change agent en  helpt de CEO onze complexe Nederlandse cultuur te begrijpen. Wij zijn de influisteraar van de verandering en ondersteunen de nieuwe directeur via het 100 Dagen Programma: “Het is heerlijk om een maatje buiten de deur te hebben”. De verandering loopt succesvol, wij sturen mee op afstand.